joi, noiembrie 18, 2004

Gaudeamus

Da, Gaudeamus. Târgul Internaţional GAUDEAMUS - Carte de învăţătură. Bucureşti. 17-21 noiembrie (2004). Înspre acolo mă îndrept. (Informaţii)

De ce carte? De ce nu… tirbuşoane? În definitiv, se pare că, cel puţin în România, ne găsim mai mult timp pentru un vin (alb, sec, rece, mult şi din partea casei), decât pentru a citi o carte. Deşi, spre deosebire de vin, care te face să uiţi, cărţile te fac să visezi. Să încerci. Să…

Pentru că nu-i aşa. Pentru că tânjim după a citi o carte. Pentru că ne gândim cu regret la perioadele în care pierdeam zile şi (mai ales) nopţi, citind o carte. Pentru că ne place.

Dar se pare că fugim de asta. De fapt, de ce vorbesc eu în numele tuturor? Pentru că EU fug de asta. Pentru că e mai comod. Pentru că ‘n-am timp’. Pentru că, încet, încet ne îndepărtăm unii de alţii devenind tot mai convenţionali. Tot mai … tehnici? Da, despre n0i vorbesc.

Pentru că ne-am obişnuit cu sub-cultura. Pentru că e mai uşor de asimilat. Mai uşor de înţeles. E mai ‘util’ să pierzi zile şi nopţi în faţa calculatorului, televizorului, sau la o sticlă (două… trei…) de vin cu prietenii.

Nu vinul ne uneşte, pe n0i, ROMÂNII. Ci cultura noastră şi ceea ce România înseamnă pentru fiecare dintre noi la un nivel mai adânc decăt situaţia proastă în care ne aflăm.

De asta dinRomânia. De asta CARTE.