miercuri, noiembrie 24, 2004

Stenograme şi vizite electorale

Spuneam ieri pe scurt două rânduri despre stenograme.

Aflu azi, fără prea mari surprize, că-l cunosc vag pe ‘tăticul’ site-ului care le-a publicat prima dată. Cam în contextul următor:

Îmi spune un amic cum că ar fi fost sunat de ‘o persoană’, fiind întrebat cam până unde merg legăturile lui cu proprietarul lui istorie.info şi dacă ştie cum s-ar putea ajunge la el. Eu zic că e vorba de vreun ziarist, el zicea că e posibil să fie vreun individ cu ochi foarte albaştri.

Cam greu de crezut. Dar, dacă ar fi de la SRI, ăsta e clar un semn de control PSD asupra SRI. SRI nu e birou de investigaţii particular, iar stenogramele respective provin dintr-o şedinţă a unui partid oarecare, repet, oarecare din România. Ce treabă are SRI-ul? Unde sunt secretele de stat? Unde este pericolul pentru siguranţa naţională?

Ar fi al treilea (oare? care ştii, comentează) Armageddon. Toate s-au lăsat cu anchete.

Acţiunea celor care militează pentru ‘un parlament curat’ se lasă cu procese şi măgării. Societatea civilă o ia serios în barbă.

Două lucruri mai spun.

Ieri parcă, a fost Năstase în Iaşi. Un amic de-al unui amic, a ajuns în gara din Iaşi ca să-i întâmpine pe cei care veneau cu trenul pentru manifestare. Culmea, amicul amicului e în PNL, da’l rugase maică-sa, deh. Vine trenul. Full de oameni din Moţca. Printre care, un cunoscut de-al lui. Întrebarea a fost firească: ‘Ce cauţi măi Vasile aici?’. ‘Păi… mi-au dat 200.000 ca să vin’. Copii îmbrăcaţi în albastru, oameni cu steguleţe, şamd. Toţi au ajuns la manifestarea cu pricina.

Sunt membru nepracticant al PD Iaşi. Deunăzi, am trecut pe acolo, invitat fiind la o acţiune a studenţilor (gen împărţit fluturaşi, stat în chioşcuri şi vrajit trecătorii). Îmi spune unul din liderii tinerilor: ‘Păi dacă te implici, partidul te poate ajuta’. Fiind genul care se ajută singur, am întrebat, amuzat: ‘cam cum mă poate ajuta partidul?’. Răspuns serios: ‘Păi cunoaştem pe unul, pe altul, dacă ai nevoie…’. Îi spun: ‘ceea ce îmi spui tu aici sună, la scară redusă, a trafic de influenţă’. Răspuns serios şi probabil ‘inteligent’: ‘Hai mă, ce, faci parte din societatea civilă?’.

Dragi membri de partid, oricare ar fi partidul (scuzaţi lipsa verbului). DA (fără legătura cu alianţa), fac parte din societatea civilă. Sunt cetăţean al României şi îmi pasă. Aşa că ciocul mic.