sâmbătă, decembrie 18, 2004

la grădiniţă

Ţară - România. Regiune - Moldova. Judeţ - Iaşi. Comuna - Ciurea. Sat Slobozia. Ocazia - serbare de sfârşit de an a copiilor de la grădiniţa din sat.

Am plecat entuziaşti spre un sat de care nu auzisem niciodată. Cu atât mai puţin nu ştiam unde e. Deşi în caravana noastră era chiar educatoarea din sat, ea nu mai mersese niciodată cu maşina până acolo. Doar cu trenul. Vreo juma de oră de mers cu trenul plus încă o oră de mers pe jos de la gară până la grădiniţă.

Nouă ne-a luat doar o oră şi jumătate să ajungem acolo, cu maşinile. Pe nişte drumuri forestiere, noroc că nu plouase. Am ajuns într-un final, la ora 11.

Pe gardul care împrejmuia grădiniţa, vreo 4 copii. Pe uşa grădiniţei, un anunţ: ‘Sâmbătă, 18 decembrie, ora 10 - serbare. Părinţii sunt rugaţi să vină cu [,] copiii la ora 9:30′. Noi am venit după o oră jumate.

L-am îmbrăcat repede pe moşu şi am intrat în sală. Nici prea mică, nici prea mare, cu duşumea pe jos, pereţii destul de crăpaţi, dar curaţi, oricum, peste aşteptările mele. Mai ales că nu mai călcasem niciodată într-o grădiniţă de sat.

Copiii - vreo 15. I-au spus moşului poezii şi au cântat câteva colinde, după care moşul le-a dat cadouri. După care ne-am suit în maşini şi am plecat. Mai repede decât aş fi vrut eu.

Din nou, îmi pare rău că n-am aparat de fotografiat. Au avut alţii în schimb. Deocamdată astea-s singurele poze pe care le-am găsit.

Poza 1 Poza 2 Poza 3 Poza 4 Poza 5

Poza 6 Poza 7 Poza 8 Poza 9 Poza 10

Poza 11 Poza 12 Poza 13 Poza 14 Poza 15

Poza 16 Poza 17 Poza 18

Concluzii:

  • la naiba în praznic, undeva prin judeţul Iaşi, există (cel puţin) o grădiniţă unde o educatoare tânără face poate mai mult decât alte educatoare, mai comode, din oraş.
  • tot acolo, în satul Slobozia, există oameni care îşi ajută copiii să înveţe poezii (spre surprinderea mea - cred că am prea multe idei preconcepute)
  • trebuie NEAPĂRAT să-mi iau cameră foto

Promit să pun şi restul pozelor aici, sper să fie mai clare.

3 Comments:

Anonymous Anonim said...

Buna Eugen...sunt chiar educatoarea de care pomenesti in articolul tau...sunt profund impresionata de ceea ce ai facut...acu am aflat si eu de chestia asta.Sper ca ti-ai luat camera:) multumesc din suflet pentru tot.

10:36 p.m.  
Anonymous Anonim said...

Ma intrebam daca ai facut vreun site cu toate serbarile de pana acum...sau vrei sa il faci pe asta mai mare cu toate fotografiile...

10:54 p.m.  
Blogger Eugen said...

Am bifat-o pe a treia consecutiva anul trecut (2006). Ne-ai lipsit un pic, mosul chiar a fost un pic suparat ;) O sa fie si a patra, si a cincea...

5:56 p.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home