marți, decembrie 14, 2004

mă las de fumat

Dragule, jurnalule, se pare că o să mă las de fumat. Definitiv. Îţi explic şi cum şi de ce.

Am ajuns azi întâmplător pe un site care te învaţă cum să te laşi de fumat. Nu e greu. Cel puţin din ce zice site-ul ăla. (Revin. De fapt zice că e greu, dar nu imposibil.)

Ai mai multe metode la dispoziţie:

  • Acupunctura - cred că n-o să meargă. Mi-e frică de ace şi de înţepături. De fapt nu mi-e frică (da, ce-o să zic acum?) dar nu-mi place sentimentul ăla de dinainte de înţepătură când nu ştii ce dracu face acul ăla că nu te mai înţeapă odata… e motivul pentru care mă feresc de răceli - nu vreau injecţii.
  • Cold turkey - adică ‘curcan rece’. De ce naiba înseamnă asta: ‘a te lăsa deodată, fără alt substitut pentru ţigări’? Mi se pare cea mai ieftină şi mai accesibilă metodă.
  • Exercise - adică să fac sport. Prostii, în timp ce-mi petrec 10 ore la servici oare? (şefu’ meu o să sară acuşi că de fapt nu stau chiar 10 ore la servici. Într-adevăr. Să zicem… 8 ) Când naiba? Da’ ar fi o treabă, în felul ăsta poate mai dau burta jos.
  • Get help from family and friends - hmm, să vedem… surorile mele nu fumează şi mă bat la cap să ma las. Aş putea să le rog pe ele să mă ajute. Apoi, nevasta fumează. Şi ea mă bate la cap să mă las. Ce aveţi domle cu mine? Uite, juma din prietenii mei sunt fumători. Ei nu mă bate la cap, ei mă iubeşte. Nefumătorii nu mă iubesc prea tare, că-i afum. Ia să-i fac să mă iubească mai tare.
  • Give your mouth something to do - am vaga impresie că nu trebuia să includ metoda asta aici. O să stârnească o groază de comentarii.
  • Gum - am mai încercat. Şi cu Tic-Tac. N-a mers, că dacă mergea, nu mai aveam subiect de jurnal azi.
  • Hold cigarette without lightning it - şi asta am încercat. Durează vreo 5-10 minute maxim, după care găsesc eu vreo brichetă.
  • Keep a journal - AHA! asta s-ar putea să meargă. Ce te faci că, de obicei, când scriu pe aici bag minim 2 ţigări (până acum, niciuna!)
  • Listen to a tape - mp3-uri n-aveţi?
  • Mental preparation - doamne, ce barbă…
  • Patches - dacă ar fi la fel de ieftine ca patch-urile de kernel pentru Linux (adică free), ar mai fi o chestie. Da’, exceptând faptul că în România n-am mai văzut Nicorette de o groază de vreme, bănui că nu prea se găseşte. E vreo 50 de parai un pachet de gume din alea. Mi-e rău? Asta înseamnă 50 de pachete de ţigări…
  • Smoke your last one - fac asta de vreo 20-30 de ori pe zi…
  • Think of all the money you save - asta dacă nu-i dau pe patches, gume şi alte prostii. Acu’, serios, hai să fac un calcul - 16.425.000 lei / an. Nu e chiar foarte mult… vreo 400 de euroi. Ar fi totuşi un motiv.
  • Will power - n-are băiatu’, că ţi-ar da şi ţie.

Aşa. Metode am… gârlă. Dorinţă… şi mai multă. Putirinţă… despre ce vorbeam? A! Despre ţigări. N-am. Am pe masă un pachet de ţigări de 10, la o lungime de braţ e şi unul de 20, neînceput. Lângă laptop, în dreapta am o brichetă. În stânga am o cutie de chibrituri. Tu ce zici? Mă las?

2 Comments:

Anonymous Anonim said...

si eu sunt in aceasi situatie.azi mi a recomanandat chiar un medic sa le las odata!fir ar sa fie ele de tigari!cea mai buna metoda este sa ti pastrezi calmul, sa eviti orice situatie stresanta(orice nerv te trimite din reflex la pachetu' de tigari).asta o sa fac eu!succes mie si tuturor celor care vor sa se lase

5:25 p.m.  
Anonymous Anonim said...

o data ce te-ai apucat de fumat e greu sa te lasi...trebuie sa ai vointa...este greu dar nu imposibil...

11:53 a.m.  

Trimiteți un comentariu

<< Home